Vajon melyik mérőszám fontosabb, az oldalletöltések, vagy az egyedi látogatók száma? A SEO-ban jelenleg nincs teljesen kialakult álláspont, mindkét mérőszámnak vannak hívei, emellett vannak olyan szakemberek, akik egyiket sem tartják nagyra.
Ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, melyik mérőszám fontosabb, először is meg kell határozni, hogy melyik fogalom mit is jelent.
Oldalletöltésnek nevezünk minden esetet, amikor egy böngésző betölti az oldalunkat.
Egyedi látogatónak nevezzük azt a látogatót, aki egy meghatározott időtartamon belül meglátogatja az oldalunkat. A látogató ezen időtartamon belüli újabb látogatása nem kerül számolásra. A látogatókat ez esetben cookie-kkal, sütikkel azonosítják.
Több oldalletöltés, mint egyedi látogató
Amikor több oldalletöltés éri az oldalunkat, mint egyedi látogató, az nagy valószínűséggel azt jelenti, hogy jó az oldalunk, megfelelő a tartalom, hiszen egy egyedi látogató többször is visszalátogat. Ilyenkor érdemes erőfeszítéseket tenni arra, hogy még több egyedi látogatót szerezzünk, amelyik persze majd magával vonja az oldalletöltések számának növekedését is.
Hasonló számú oldalletöltés, mint egyedi látogató
Amikor nagyjából ugyanannyi oldalletöltés éri az oldalunkat, mint amennyi egyedi látogató keresi fel, az azt jelenti, hogy a látogatók nem térnek vissza a cookie által mért időtartamon belül. Ilyenkor el kell gondolkodnunk azon, hogy fejlesszük az oldal tartalmát, ezáltal buzdítva a látogatókat a visszatérésre.
A Google jelenleg is számos szempont alapján helyezi el oldalunkat a keresési találatok között, ide értve az oldalletöltések számát, az egyedi látogatók számát is. Minden SEO ügynökségnek, vagy weboldal tulajdonosnak el kell döntenie azt, hogy az egyedi látogatók számát szeretné növeli, vagy azt, hogy a látogatók minél többször visszalátogassanak az oldalára
Több látogatót szeretne weboldalára?
A SEO Expert igény esetén vállalunk teljes, professzionális keresőoptimalizálást és keresőmarketing (SEM – Search Engine Marketing) megoldás kidolgozását is.
Feltérképezzük az összes potenciális kereső szót és/vagy kifejezést, amely kapcsolódik a Megrendelő tevékenységéhez, szolgáltatásaihoz. Ennek alapján optimalizáljuk webes felületeit, szükség esetén további (segéd) felületeket hozunk létre.
Ezen keresőmarketing esetében, bármilyen potenciális, releváns szóra keresnek is a felhasználók, a megrendelő weboldalát az első oldalakon fogja hozni a kereső. Ez azt jelenti, hogy többen tekintik meg az oldalt az érdeklődők és veszik igénybe szolgáltatásait.
Hasonló reklám értékkel rendelkező kampány esetén ez a budget szempontjából havi szinten milliós nagyságrend. A mi esetünkben már a közepes méretű vállalkozások esetében is havonta több százezer forintos reklámköltséget spórolhat meg.